Araştırmalar, erken çocukluk döneminin kritik bir dönem olduğunu göstermektedir.
SEL teşvik etmek için. Çocuklar SEL’e en açık durumda
ve bu aşamayı hedefleyen stratejilerin,
kalıcı etki. Ancak araştırmalar daha sonra SEL’in
aşamaları gerekli ve etkili olup,
beceri kazanmak. Başka bir deyişle, sosyal ve duygusal beceriler
her yaşta öğretilebilir.
Bu temelde, SEL’in
bir çocuğun erken yıllarında doğrudan öğretim yoluyla geliştirildi
ve çekirdek müfredata öğrenci olarak yerleştirildiğinde
ilk ve orta öğretimde ilerleme. Biz
için en iyi uygulama öğrenme stratejilerini belirledik
sosyal ve duygusal becerileri aşılamak. Ama SEL olmamalı
tek başına bir sınıf aracı olarak görülüyordu; birçok yerde gerçekleşebilir
sınıf içinde ve dışında etkili ayarlar.
En iyi uygulama öğrenme stratejileri
Teknoloji temelli olmayan başarılı SEL yaklaşımları üzerine yaptığımız araştırma sayesinde, yetkinlikleri geliştirmek için 30 en iyi uygulama öğrenme stratejisi belirledik
ve SEL’i tanımlayan karakter nitelikleri. Bunlar
Etkili bir ortam yaratan 14 strateji
genel olarak sosyal ve duygusal becerilerin geliştirilmesi ve 16
gelişime özgü hedeflenmiş stratejiler
bireysel sosyal ve duygusal beceriler (bakınız Ek 3 ve
Ek 1).
İlk öğrenme stratejileri kümesi, tüm sosyal
ve duygusal beceriler aynı anda. Bu stratejilere örnekler
güvenli bir ortam yaratmayı, beslemeyi geliştirmeyi içerir
ilişkiler ve açık uçlu zamanın serbestçe oynamasına izin vermek
ve yaratıcı bir şekilde. Örneğin, oyun temelli öğrenme
kısıtlamalar, kurallar veya
basınç – yaratıcı ve aktif bir merkezi bileşen
öğrenme süreci.
Bir dizi geliştiren başka bir genel öğrenme stratejisi
sosyal ve duygusal becerilerin “büyümeyi teşvik”
zihniyet ”, Profesör Carol Dweck tarafından yazılan bir cümle
Üniversitesi Psikoloji Bölümü. İnsanlar
“sabit zihniyet” gibi temel niteliklerin
zeka ve yetenek,
çocuklar yapabilir. Buna karşılık bir büyüme zihniyeti,
beyin kas gibi çalışır – pratikle güçlenir
ve sıkı çalışma. Dweck’in araştırması,
büyüme zihniyeti akademik performansı artırabilir.
Büyüme zihniyeti öğretmek öğrencileri motive eder ve
onları daha üretken – ve
öğrenciler meydan okumaya teşvik edilir, yeni dener
şeyler ve hatalarından öğrenirler.
İkinci öğrenme stratejileri seti,
belirli sosyal ve duygusal beceriler. Bir örnek geliştirmektir
müzakere ve empati kurma yeteneğini geliştirerek liderlik.
Başka bir strateji, bir çocuk sağlayarak yaratıcılığı hedefleyebilir
kendi başına bir şey yaratma özerkliği ile.
Yaratıcılık karmaşık, çok boyutlu bir beceri olmasına rağmen
ölçülmesi ve tanımlanması zor olan çalışmalar,

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here