Çok sayıda endişe ve engel,
SEL’i eğitime ve daha spesifik olarak edtech’e daha etkin bir şekilde yerleştirmek. Birbirine bağlı beş bariyer
çıktı: SEL ve faydaları hakkında sınırlı farkındalık, yetersiz
sosyal ve duygusal becerilerin önceliklendirilmesi,
geçerli ve güvenilir SEL ölçümleri hakkında fikir birliği, düşük
SEL için fon ve kaynak seviyeleri ve yetersiz
SEL program ve ürünlerinin tedariki (bakınız Ek 6).
Toplu olarak, bu zorluklar
sosyal gelişimi teşvik etmek için bir ekosistemin gelişmesini engeller
ve duygusal beceriler.
SEL ve faydaları hakkında sınırlı farkındalık
Dünyada eksik bir anlayış bulduk
SEL olumlu sonuçlarının. Anketimize göre,
çoğu ebeveyn ve öğretmen SEL’in farkındadır. Örneğin,
Birleşik Krallık ve ABD’de sırasıyla% 82 ve% 94
velilerin% 84’ü ve öğretmenlerin% 87’si farkındalık bildirmiştir.
Güney Kore’de ebeveynlerin% 85’i ve öğretmenlerin% 90’ı
SEL’e aşina. (Bkz. Kenar çubuğu, Ebeveynler ve
öğretmenleri.)
Ancak, SEL vaadini ve nasıl olduğunu anlama
onu teşvik etmek, geleneksel öğrenmeyle nasıl bağlantılı olduğunu ve nasıl
uzun vadeli olumlu sonuçlar yaratır evrensel değildir. İçinde
Kenya, öğretmenlerin% 35’i ve ebeveynlerin% 60’ı
SEL stratejilerini% 85 ile karşılaştırıldığında yararlı bulmuşlardır.
ABD’li öğretmenler ve veliler. Etkililik bilinci
Oyuna dayalı öğrenmenin çok düşük olduğu görülmüştür. Oyun
sosyal ve duygusal gelişim için en az popüler strateji
ABD ve İngiltere’de ebeveynler ve öğretmenlerle beceriler
misal.
Çoğu öğretmenin SEL’i esas olarak bir yol olarak gördüğünü tespit ettik
sınıf davranışlarını yönetmek ve disiplini azaltmak
(bkz. Bölüm 2). ABD’de, örneğin, ebeveynler ve
öğretmenler sınıf disiplininin birincil olduğunu düşünüyor
sosyal ve duygusal becerilerin kısa vadeli faydası, geçiş
gelişmiş işbirliği, gelişmiş iletişim ve
daha yüksek notlar ve puanlar. Kısmen SEL’in bu dar görünümü
sınırlı eğitimden ve SEL’i yerleştirme zamanından kaynaklanıyor
gibi temel akademik konuların öğretilmesi
özellikle gösterdiği matematik ve dil sanatları
güçlü söz.
Anketimiz ayrıca,
SEL ile ilgili ed-tech hakkında farkındalık. Onu bulduk
Zaten SEL’nin farkında olan öğretmenler de çok
SEL ile ilgili ed-tech ürünlerinden haberdar (ankete katılan tüm ülkelerde SELrelated ed-tech bilinci% 90’ı aştı).
Ancak ebeveynler arasında, SEL ile ilgili ed-tech’in farkındalığı
henüz iyi kurulmuş değil. Bildiren ebeveynlerin
SEL farkındalığı, İngiltere’de sadece% 53 ve Güney’de% 62
Kore ayrıca SEL ed-tech’in de farkındaydı. Arasındaki farkındalık
ebeveynler ve öğretmenler en yeni formlar için en düşük seviyede
artırılmış gerçeklik ve eğitim gibi ed-tech
Kenya’da% 15 arasında değişen ticari oyun sürümleri
Çin’de% 20’ye.
Yetersiz tedarik
SEL programlarının
ve ürünler
Çocuklar
yetersiz
sosyal ve
duygusal beceriler
Sınırlı farkındalık
SEL ve
faydaları
Yetersiz
sosyal öncelik
ve duygusal beceriler
Fikir birliği eksikliği
hakkında geçerli ve
güvenilir SEL ölçümleri
Düşük seviyeler
finansman ve
SEL için kaynaklar
Sergi 6: Kısıtlı bir engel çemberi, SEL’in benimsenmesini ve SEL için ed-tech’i engelliyor
Bölüm 3:
Geriye ne kaldı
SEL’in benimsenmesi
teknolojiler?
Eğitim İçin Yeni Vizyon.indd 18 04.03.16 13:57
Eğitim için Yeni Vizyon 19
Sosyal ve sosyal medyada önceliklerin yetersiz olması
duygusal beceriler
Artan farkındalık başka bir anahtarın ele alınmasına yardımcı olabilir
SEL’in benimsenmesine meydan okuma: güncel tutumlar. Genel olarak, birçok
paydaşlar sosyal ve duygusal becerileri
diğer eğitim becerilerine verdikleri öncelik. çok
politika yapıcılar ve eğitimciler,
eğitim müfredatında temel beceriler. Güney Kore bir
dikkate değer istisna: yaratıcılık derslerinin zorunlu kılınması
ve eleştirel düşünme ulusal müfredatının bir parçası haline gelir
Bölüm 4).
Birçok ebeveyn ve öğretmen potansiyeli fark ederken
ed-tech’in sosyal ve duygusal beceriler geliştirmesi için katılımcılar
ed-tech’in temeli güçlendirmek için daha fazla söz verdiğine inanıyorum
becerileri veya öğretmen verimliliğini artırmak. Bize göre
anket, ebeveynler ve öğretmenler genel olarak ed-tech’in
en iyi temel becerileri geliştirmek veya geliştirmek için kullanılır
SEL öğretmek yerine öğretmen verimliliği. İçin
Örneğin, Çinli ebeveynler ve öğretmenler
SEL ile ilgili ed-tech’in en olumlu görünümü (% 66 ve% 62,
ABD’de sırasıyla ebeveynlerin yalnızca% 43’ü ve% 50’si
öğretmenler ed-tech’in SEL için iyi olduğuna inanıyor
En iyi olduğuna inanan ebeveynlerin% 67’si ve öğretmenlerin% 66’sı
temel beceriler için.
Bazı ülkelerde bir başka engel de coşku eksikliği
ed-tech için, bu sadece daha fazla olduğu endişelerinden kaynaklanıyor
insan etkileşiminin yerini almakla tehdit eden ekran zamanı,
özellikle genç öğrenciler arasında.
Bu görüşün aksine teknolojiyi bir araç olarak görüyoruz
bir ebeveyn, eğitimci veya bakıcı tamamlayıcı olarak kullanabilir
ve gerçek dünyadaki öğrenimi genişletmek e

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here